Адміністрацією Кам'янського ліцею №1 було вирішено провести опитування учнів 5-11 класів у 2020-2021 навчальному році.
Онлайн-опитування учнів щодо безпеки користування ними Інтернетом проводилось заступником директора з виховної роботи Щекань М.С., та соціальним педагогом Шкворець Л.Д. з 23 по 28 лютого 2021 року.
Мета дослідження: вивчення особливостей використання здобувачами освіти Інтернету і їхньої безпеки в інформаційно-комунікативному середовищі.
Опитування проводилося шляхом розповсюдження онлайн-анкети в Google-Формі через сервіс Google Classroom.
У онлайн-досліджені “Безпечний Інтернет” взяло участь 114 ліцеїст 9-11 класів.
Третина учнів проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно 39,5% – по 4-6 годин.
Слід також відмітити, що значна більшість дітей впевнені у тому, що вони достатньо інформовані про ризики в Інтернеті. 78% опитаних повідомили, що їм розповідали правила роботи в мережі. Основними інформаторами, за словами дітей, є вчителі - 77,2%, батьки -72,8%, та на останньому місці — друзі - 41,2%.
У сім’ях діти краще за батьків розбираються у смартфонах, комп’ютері та Інтернеті. Тому на питання “Яку підтримку щодо безпечного користування Інтернетом тобі надають батьки?” більша половина учнів відповіли “допомагають вибирати товари через Інтернет”. Варто наголосити, що 41,2 % опитуваних повідомили, що вони з батьками “обговорюють та критично оцінюють зміст сайтів, деякі пости у соцмережах”. Прикро, що 22,4% відповіли, що “батьки ніяк не допомагають”. Слід зазначити, що лише незначна частина учнів повідомили, що їх батьки встановлюють фільтри та програми на їх гаджети, які блокують небажаний зміст, встановлюють часи перебування в Інтернеті. 16,7% поділилися інформацією, що вони разом з батьками переглядають сайти в Інтернеті.
Учні зазначають, що в Інтернеті можуть порушуватися їх права такі як:
зламувати акаунт іншої людини та вести активність від її імені - 99,1%; цькувати, погрожувати, переслідувати людину, яка тобі не подобається - 90,4% ;
розголошувати приватні подробиці життя інших людей - 90,4;
розміщувати в себе на сторінці неправдиву інформацію, образливі чутки про інших людей - 87,7%;
розміщувати фото без згоди людей, які є на ньому та розголошувати приватні подробиці життя інших людей - 79,8%;
пересилати розмову з людиною іншій людині - 70,2%.
Учні 9-11 класів бачачи невідповідний контент (помилки, шахрайство, насилля, порушення прав людини, порушення авторських прав) у мережі Інтернет:
значна більшість обирають опцію “поскаржитися” - 76,3%,
менша половина пише адміністратору сайту/групи/порталу - 43 % і лише 20,2 % повідомляють батькам.
У разі необхідності допомоги та захисту в Інтернеті 82,5% учнів звернуться до батьків, 78,1 % - до правоохоронних органів, 32,5% - довіряться вчителям, і лише 20,2% - звернуться за допомогою до однолітків.
Ліцеїстам подобається в Інтернеті читати, слухати, дивитися - 89,5%. Більшість учнів - мають власний профіль в соц мережах (хоч реєстрація в соц. мережах з 13 років, а на деякий сайтах з 16!), 27,2% - додають фотографії, голосують за фото/пости/сторінки, а 26,3% - відповіли, що мають власний блог.!!!
Значна більшість опитуванних переконані, що кожен користувач має право знати й розуміти, як його дані обробляють в Інтернеті, а також, що кожен може реалізувати право на освіту в Інтернеті. Приватні кампанії в Інтернеті зобов’язані поважати права людини стверджують - 63,2%, права людини в Інтернеті належать кожній людині стверджують 61,4 %;
Завдяки Інтернету більшості учням подобається брати участь у голосуванні щодо проведення заходів у ліцеї(57%); привертати уваги до питань, що їх турбують (54,4%); створювати пости/фото/відео, що підіймають місцеві проблеми та спонукають до обговорення (50,9%).
Рекомендації
З результатів онлайн-дослідження учнів, можна сформулювати рекомендації:
посилення інформування учнів про правила користування сучасними цифровими пристроями без шкоди для здоров'я;
сприяти підвищенню поінформованості учнів про ризики інформаційного простору;
сприяння профілактиці залежності дітей від гаджетів,
формування в учнів стійкої мотивації до безпечної поведінки під час роботи в мережі Інтернет;
формування культури поведінки з пристроями;
проведення профілактичних заходів щодо безпеки дітей в цифровому світі.
Рекомендації учням, які допоможуть безпечно працювати в Інтернеті:
Не давайте нікому своїх паролів.
Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас не покоять (погрози, файли певного змісту, пропозиції).
Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
Не діліться своїми фото з незнайомцями.
Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.