«Ми різні – в цьому наше багатство, ми разом – в цьому наша сила»

понеділок, 12 квітня 2021 р.

Як говорити з дітьми?

❌ Ви часто говорите:
«Ти погано себе поводиш» або
"Гарні діти себе так не поводять".
❓Що може почути дитина:
«Ти поганий/погана».
✅ Скажіть трохи краще:
«Я розумію, що зараз ти злишся, але такий вчинок неприйтятний в нашій сім'ї». (Це означає, що поганий вчинок не означає, що погана дитина, це суттєва різниця).
❌ Ви часто говорите:
«Увесь час ти потравляєш у неприємності».
❓Що може почути дитина:
«Ти недолугий/недолуга, ти якийсь/якась не такий/така».
✅ Скажіть трохи краще:
«Я люблю тебе і хвилююсь, будь обережним/обережною».
❌ Ви часто говорите:
«Не так швидко; не такий високо; не так далеко."
❓Що дитина може почути:
«Живи життям тільки на 60 відсотків».
✅ Скажіть це трохи краще:
«Тримайся, щоб бути в безпеці». (Дітям необхідно експерементувати, дорослі повинні бути поруч та допомогати, а не зупиняти будь-який інтерес).
❌ Ви часто говорите:
«Давай скоріше!»
❓Що може почути дитина:
«Залиш свої бажання заради моїх».
✅ Скажіть трохи краще:
«Зараз в мене важливі справи, через 10 хвилин ми повинні вийти. А ввечері погуляємо і не будемо поспішати».
❌ Ви часто говорите:
«Не плач; не будь маленьким».
❓Що може почути дитина:
«Не висловлюй свої емоції».
✅ Скажіть трохи краще:
«Плакати - це нормально, я розумію, що зараз тобі сумно/боляче».
❌ Ви часто говорите:
«Перестань нити».
❓Що може почути дитина:
«Не проси того, чого хочеш».
✅ Скажіть це трохи краще:
«Скажи словами, що ти хочеш, щоб ми могли разом вирішити твою проблему».
❌ Ви часто говорите:
«Дай, я зроблю це швидше/краще/сам/сама».
❓Що може почути дитина:
«Я не вірю, що ти зможеш це зробити».
✅ Скажіть трохи краще:
«Ти впораєшся! Тобі потрібна допомога?"
Важливо говорити мовою любові, підтримки та віри у своїх дітей 🙏🏻

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.