«Ми різні – в цьому наше багатство, ми разом – в цьому наша сила»

вівторок, 30 листопада 2021 р.

Національна гаряча лінія для дітей та молоді

 На Національну гарячу лінію для дітей та молоді часто надходять дзвінки від освітян та освітянок або батьків здобувачів та здобувачок освіти, права учнів/учениць або дітей яких порушено.

⠀Наприклад, нещодавно ми отримали такий дзвінок. У одній зі шкіл навчається хлопчик Василь, який вчиняє психологічний, сексуальний та фізичний булінг щодо дітей у класі (словесно ображає, зачіпаючи честь і гідність висловлюваннями із сексуальним підтекстом, штурхається).
Психологічний клімат у класі погіршився. По суті, порушується право дітей на освіту, оскільки для них постійно виникає перешкода у вигляді насильства з боку однколасника.
🔻
Як вирішити таку ситуацію? Необхідно діяти комплексно.
1️⃣
По-перше, замовчувати не варто. Якщо діти виявили свою довіру у тому, аби розповісти Вам про цей травматичний факт – необхідно обов’язково звернутися із письмовою заявою про повідомлені Вам обставини до адміністрації навчального закладу.
2️⃣
Директор навчального закладу, впродовж першої доби після виявлення ситуації, має обов’язково повідомити:
🔸
батькам учнів-учасників чи учениць-учасниць булінгу;
🔸
поліції;
🔸
службі у справах дітей для того, аби з’ясувати причини випадку булінгу та усунути їх, а також для соціального захисту дітей, які стали сторонами булінгу;
🔸
додатково – центру соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді (центру соціальних послуг). Даний центр має оцінити потреби сторін булінгу, визначити методи соціальної роботи, визначити та потім надати соціальні послуги, забезпечити психологічну підтримку.
3️⃣
Директор навчального закладу має скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу впродовж 3-х робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення.
Комісія може розглядати заяву не більше 10-ти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.
4️⃣
Протягом засідання комісії ведеться відповідний протокол, у якому зазначається, які рішення ухвалює комісія, визначено потреби сторін булінгу в соціальних та психолого-педагогічних послугах, перераховано їх. А також – які мають бути вжиті інші заходи для усунення причин булінгу, рекомендації для педпрацівників та педпрацівниць, батьків або інших законних представників чи представниць дитини.
Отже, якщо Вам стало відомо про булінг – не мовчіть, а допоможіть дітям захистити свої права і підтримайте їх.
Таким чином, ми будемо рухатися до суспільства із нульовою толерантністю до насильства і будемо знати, що зі школи – діти не перенесуть насильство у власне доросле життя, у свій майбутній дім.
Якщо потребуєте додаткової консультації або підтримки у випадку булінгу – телефонуйте на Національну гарячу лінію для дітей та молоді за номерами:
📲
116111 або 📞 0 800 500 225 – безкоштовно, анонімно, конфіденційно.
«Проєкт «Національна гаряча лінія для дітей та молоді» впроваджується Громадською організацією «Ла Страда-Україна» за фінансової підтримки UNICEF Ukraine та уряду Німеччини.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.