«Ми різні – в цьому наше багатство, ми разом – в цьому наша сила»

пʼятниця, 30 листопада 2018 р.

"Світ без насильства" очима дітей

Світ дитинства – це такий чарівний світ, в якому дитина може пограти в ляльки, в машини, в м’яч. І хоча дитинство пролітає дуже швидко, воно все-таки дуже цікаве, яскраве і веселе. Це незабутня пора, пора мрій, щирої радості і дорослішання людини. Ми не повинні забувати дитинство і повинні берегти його в своєму серці, і тоді воно не забуде нас.
Саме так вважають учні 3-7 класів, підготувавши малюнки для участі в конкурсі малюнків "Щасливе дитинство".
 

  
Але, як би нам не хотілося, дитинство йде непомітно, зникає, і ніяк його не зупинити. Ми всі зростаємо …
На жаль, ми живемо у світі де, на превеликий жаль, існує таке негативне явище, як насилля. 
Учні 8-11 класів висловили свою думку з цього питання підготувавши колажі "Світ без насильства".

 


 

четвер, 29 листопада 2018 р.

У світі прав та обов'язків неповнолітніх громадян України

Згідно шкільного плану заходів щодо проведення Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства" для учнів 8-9 класів соціальним педагогом, Шкворець Людмилою Дмитрівною, було організовано годину спілкування "У світі прав та обов'язків неповнолітніх громадян України".
На захід було запрошено інспектора з ювенальної превенції Миколенко Яну Вадимівну та фахівця органу пробації Цемашко Альону Миколаївну.
Миколенко  Я.В. розповіла старшокласникам про їх права:
• право на життя та вільний розвиток;
• право на ім’я та набуття громадянства;
• право знати своїх батьків і користуватися батьківською турботою;
• право на об'єднання із сім'єю, яка перебуває в іншій державі;
• право не розлучатися з батьками всупереч їхньому бажанню; право підтримувати контакти з обома батьками;
• право на захист у випадку незаконного переміщення й повернення з-за кордону;
• право вільно висловлювати свої думки з усіх питань;
• свобода думки, совісті, релігії;
• свобода асоціацій і мирного зібрання;
• право на повну інформацію, яка сприяє благополуччю дитини;
• право на користування послугами системи охорони здоров’я;
• право користуватися благами соціального забезпечення;
• право на освіту;
• право на відпочинок і розваги. 
Інспектор наголосила на їх обов'язках:
  •   дотримання законодавства, моральних та етичних норм, 
  • систематичне та глибоке оволодіння знаннями, практичними навичками, підвищення загального культурного рівня, 
  • дотримання Статуту та Правил внутрішнього розпорядку навчального закладу.
Цемашко А.М. проінформувала про права підлітків під час затримання, прокоментувала переглянутий фільм "Підліток і поліція".
 Шкільний психолог, Гудзенко В.І., провела анкетування з даної тематики.
Соціальний педагог, підвівши підсумок, надала учням поради.
Десять НЕ МОЖНА Сухомлинського:
не можна байдикувати, коли всі працюють;
не можна сміятися над старістю;
не можна вступати в суперечки з дорослими;
не можна виявляти невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі;
не можна допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати собі;
не можна робити те, що засуджують старші;
не можна залишати літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;
не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;
не можна сидіти обідати, не запросивши старшого;
не можна чекати, доки з тобою привітається старший, ти повинен привітатися першим.


середа, 28 листопада 2018 р.

МОН: Батькам треба повідомляти школі про причини відсутності дитини

Якщо дитина не може відвідати заняття через певні обставини, то батьки мають повідомити про це школі.
Про це розповіла міністерка освіти і науки Лілія Гриневич у відео спецпроекту МОН та “Сніданку 1+1” “Правила школи”.
“Батьки зобов’язані повідомити школі про причини відсутності дитини. Якщо це відбувається через сімейні обставини, то батьки надають пояснювальну записку, – зазначила Гриневич.
Якщо ж дитина не може відвідувати заняття через хворобу, то батькам необхідно надати довідку від лікаря. Це потрібно зробити після одужання, аби показати, що дитина здорова і може відвідувати колектив.
“Важливо знати, що, згідно із законодавством, якщо учень чи учениця не відвідує школу 10 днів поспіль без пояснення причини, заклад зобов’язаний повідомити про це в поліцію або службу в справах дітей, – наголосила міністерка.
Гриневич просить батьків повідомляти класного керівника в перший день відсутності дитини, якщо вона захворіла.

вівторок, 27 листопада 2018 р.

Ваша дитина повинна не замислюючись чітко відповідати на ці запитання

 1. Що робити, якщо батьків немає вдома, а хтось намагається відкрити двері?
2. Візьмеш ти цукерку у незнайомої жінки?
3. Що робити, якщо з розетки пішов дим, а нікого з дорослих немає вдома?
4. Незнайомий дорослий просить тебе про допомогу. Допоможеш ти йому?
5. Що потрібно робити, якщо на тебе нападає зграя собак?
6. Підеш ти в гості до однолітка, з яким щойно познайомився?
реклама
7. Що робити, якщо ти відчув в будинку запах газу?
8. Якщо ти чекаєш ліфт і до тебе підійшли незнайомці, ти поїдеш з ними разом?
9. Що слід робити, якщо ти помітив, що за тобою стежать?
10. Кому можна відкривати двері, якщо ти один вдома?
11. Що ти будеш робити, якщо незнайомець схопив тебе і не відпускає?
12. Як ти вчиниш, якщо загубишся в натовпі людей?
13. Що ти будеш робити, якщо опинишся на вулиці під час грози?
14. Що ти будеш робити, якщо хтось в інтернеті загрожує тобі або твоїм близьким?
15. Тебе покликали грати на замерзлу річку. Ти підеш?
16. Чи можна брати аптечку з ліками, коли батьків немає вдома?
А ось і правильні відповіді:
1. Необхідно терміново зателефонувати батькам, а потім в поліцію (102) або службу порятунку (112). За цей час батьки зможуть попередити сусідів по телефону, і дитині нададуть допомогу.
2. У незнайомих людей брати їжу, іграшки та інші речі не можна ні в якому разі!
3. При виникненні пожежі або загрозу займання / витоку газу необхідно швидко покинути квартиру і набрати номер пожежної служби (101), служби порятунку (112) або служби газу (104). Самостійно гасити пожежу категорично забороняється!
4. Коли людина потребує допомоги, то в першу чергу звертатися до дорослих. Тому якщо якийсь незнайомець просить про допомогу, слід йому відповісти категоричною відмовою. Відповідати потрібно швидко і відразу ж йти.
5. У ситуаціях з тваринами- головне зберігати спокій і не провокувати їх на агресію.Можна відвернути собак за допомогою якого-небудь предмета типу шапки, парасольки. Потрібно поступово віддалятися, щоб не зустрічатись з собакою очима і не повертаючись до неї спиною.
6. Ходити в гості до малознайомих людей, навіть однолідків, не можна ні в якому разі.
7. Телефонуйте в службу порятунку (112) або службу газу (104). Навчіть дитину не соромитися і не панікувати – краще помилковий виклик, ніж вибух.
8. На пропозицію зайти в ліфт з незнайомцями потрібно відповідати однозначною відмовою. Навчіть дитину в такій ситуації відповідати, що вона чекає на батьків, які підійдуть.
9. Потрібно зайти в людне місце (супермаркет, перукарню, кафе) І вже звідти зателефонувати батькам і повідомити про стеження.
10. Чужим людям відкривати двері категорично забороняється! Це стосується будь-яких незнайомців, незалежно від статі і віку.
11. Треба якомога швидше привернути увагу людей. Можна кричати і битися. Також можна бити по автомобілям, які стоїть поруч – можливо, спрацює сигналізація.
12. У такому випадку слід зберігати спокій. У натовпі необхідно поступово зміщуватися до краю, але не намагатися йти проти людського потоку.
13. Слід знайти безпечне укриття. Це може бути найближчий магазин або під’їзд. Треба триматися подалі від водойм, металоконструкцій і високих дерев.
14. Про загрози будь-якого характеру слід негайно повідомити батькам, поліції або службі довіри.
15. Кататися на замерзлому водоймищі без батьків категорично заборонено – винятків бути не може!
16. Щоб дитина усвідомлювала наслідки, батьки повинні пояснити небезпеку лікарських засобів. Брати аптечку і користуватися ліками під час відсутності батьків не можна.

понеділок, 26 листопада 2018 р.

Стартувала акція "16 днів проти насилля"

У сучасному світі проблема насильства, попри всі досягнення цивілізації, зберігає свою актуальність.
Насильство залишається однією з надзвичайно поширених форм порушення прав людини, від якої переважно страждають найбільш уразливі групи осіб (жінки, діти, особи з інвалідністю).
Найвищою цінністю будь–якої держави, у тому числі й України, є людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність та безпека. Реалізація соціальних ініціатив Президента України вимагає чіткої, цілеспрямованої та злагодженої роботи задля соціального забезпечення та підтримки осіб, що опинилися у складних життєвих ситуаціях.
Дати проведення акції вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

Акція охоплює наступні дати:
25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок;
1 грудня – Міжнародний день порозуміння з ВІЛ-інфікованими;
2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством;
3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями;
5 грудня – Міжнародний день волонтера;
6 грудня – Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі;
9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією;
10 грудня – Міжнародний день прав людини.

неділя, 25 листопада 2018 р.

Ця публікація присвячена Міжнародному дню боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок, який відзначається з 1999 року 25 листопада. Крім того сьогодні стартує ініціатива "16 днів протидії гендерному насильству". Не залишаємся осторонь.

 

четвер, 22 листопада 2018 р.

Як себе вести з гіперактивними дітьми. Поради педагогам

Працівникам освітніх закладів завжди треба пам’ятати, що гіперактивність, це не особливості темпераменту чи характеру дитини, не наслідок виховного процесу батьків, а медичний діагноз! Тому батьків треба сприймати не як першопричину «поганої» поведінки дитини, а спробувати зробити їх союзниками і разом, об’єднавши зусилля, допомогти дитині адаптуватися в колективі та отримувати знання.

1. Педагогам було б корисно знати ознаки синдрому дефіциту уваги, адже це ключ до розуміння малечі. Вчителі мають орієнтуватися в особливостях сприймання, уваги, пам’яті гіперактивних дітей, щоб в якомога доступнішій формі організувати розумову діяльність.
2. Дитина з гіперактивністю повинна завжди бути «на виду». Краще, якщо основне місце сидіння в класі буде в центральному ряді, на першій парті або навпроти стола вчительки. Так педагог може максимально стримувати увагу дитини, а для дитини це можливість швидко звернутися за допомогою у разі виникнення труднощів.
3. Завдання, які надаються гіперактивній дитині мають свої особливості. Так, намагайтесь давати завдання які відповідають рівню знань дитини. Оскільки дуже легке чи дуже складне завдання – це привід для швидкого переключення уваги, яку і так тяжко втримати. Наступна особливість – на певний окремий відрізок часу давайте виконувати лише одне завдання, якомога чіткіше проговоривши умову і використовуючи якомога менше слів. І останнє, якщо завдання, яке треба виконати досить велике, допоможіть малечі розбити його на окремі частини і контролюйте виконання кожної.
4. Зведіть до мінімуму відволікаючі фактори навколо місця, де сидить дитина. Тут не повинно бути картин, годинника, дитячих наробок і т. д.
5. Режим дня і план заняття повинні бути якомога більше передбачуваним для дитини. Обов’язково організовуйте фізкультхвилинки, де є можливість порухатися і скинути напругу. Намагайтесь використовувати елементи гри і змагання під час занять.
6. Направляйте енергію гіперактивних дітей в корисне русло. Тобто давайте завдання, де можна проявити активність і після чого можна заслужити похвалу за це. Наприклад, роздати зошити чи картки, вимити дошку, намочити губку, полити квіти і т. д.
7. Створюйте ситуації, в яких гіперактивна дитина може стати експертом. Це дуже гарно вплине на формування самооцінки дитини та на сприймання її в класі. Адже зазвичай, в силу своїх особливостей, такі діти стають «крайніми» у всіляких конфліктних ситуаціях, а тому завжди отримують догани.
8. І останнє, пам’ятайте, такі дисциплінарні міри, як покарання, смикання, окрики, погрози, принижування не покращать поведінку дитини. Швидше за все ви досягнете протилежного результату. Тому намагайтесь ігнорувати негативні моменти і заохочувати позитивні та частіше хвалити гіпердинамічних діток. Корекція їх поведінки зазвичай здійснюється за допомогою медикаментозних і психологічних корекційних програм.

вівторок, 20 листопада 2018 р.

Всесвітній день дитини

Сьогодні ми відзначаємо Всесвітній день дитини.
Діти - це квіти життя. Ми повинні піклуватися про них, сприяти розвитку дружнього середовища та підтримки щодо них.
Саме в цей день 59 років тому Генеральна Асамблея ООН прийняла Декларацію прав дитини, а 29 років тому - Конвенцію про права дитини.
Пропонуємо поділитися вашими історіями, які пов'язанні з захистом прав дітей. Ставте хештег #Піклуюсьпродітей і не соромтесь розповідати, як ви змінюєте наш світ на краще.

пʼятниця, 16 листопада 2018 р.

Міжнародний день терпимості

У цей Міжнародний день терпимості давайте підтвердимо ідею про те, що різноманіття, втілене в думках, віруваннях і діях, є цінним даром, а не загрозою. Кожен з нас повинен прагнути підтримувати принципи терпимості,  взаємної поваги та мирного співіснування. Ми повинні бути завжди готові усувати стереотипи і спотворені уявлення і виступати на захист жертв дискримінації.