На захисті прав дітей
Блог Шкворець Людмили Дмитрівни соціального педагога комунального закладу «Кам'янський ліцей №1 Кам'янської міської ради Черкаської області»
пʼятниця, 1 серпня 2025 р.
понеділок, 26 травня 2025 р.
Участь у засіданнях команд супроводу дітей з ООП
Соціальний педагог відіграє ключову роль у супроводі дітей з особливими освітніми потребами.
Під час засідань соціальний педагог Шкворець Л.Д. презентувала мдані щодо соціально-емоційного розвитку дітей з ООП, їх взаємодії з однолітками та дорослими, адаптації до освітнього середовища. Вона надала інформацію про динаміку змін у поведінці, емоційному стані та рівні соціалізації, що є критично важливим для розуміння загальної картини розвитку дитини.
понеділок, 19 травня 2025 р.
пʼятниця, 16 травня 2025 р.
"Як навчитися говорити "Ні" і не втратити дружбу"
Соціальний педагог Шкворець Л.Д. провела годину спілкування з учням 7-А класу "Як навчитися говорити "Ні" і не втратити дружбу".
Під час заняття учні активно обговорювали ситуації, в яких їм складно відмовити друзям, навіть якщо їхні прохання є незручними або неприйнятними. Разом з педагогом діти розібрали ефективні стратегії ввічливої відмови, зберігаючи при цьому позитивні стосунки.
Семикласники вчилися практично висловлювати свої відмови чітко та впевнено, пояснюючи свої причини без агресії та почуття провини.
Вміння відмовляти - це корисна навичка, яка допоможе вам жити більш щасливим і гармонійним життям. Не бійтеся відмовляти, якщо це необхідно. Пам'ятайте, що ваше благополуччя важливе.
субота, 10 травня 2025 р.
Протидія залученню дітей до протиправної діяльності в умовах війни
Сьогодні соціальний педагог Шкворець Л.Д. для учнів нашого класу провела цікаву годину спілкування на тему «Протидія залученню дітей до протиправної діяльності в умовах війни». Діти обговорили, що таке «маніпуляція» і «вербування», та дізналися, які онлайн-платформи можуть використовуватися для небезпечних цілей. Також учні отримали важливі поради про те, як убезпечити себе та не стати жертвою злочинців.
четвер, 8 травня 2025 р.
неділя, 4 травня 2025 р.
5 травня — Міжнародний день боротьби за права людей з інвалідністю
У світі понад 1,3 млрд людей з інвалідністю, в Україні після початку повномасштабного вторгнення — понад 3 мільйони.






субота, 3 травня 2025 р.
4 травня — Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом

- Приділяти час щоденному спілкуванню з сином/донькою. Не тільки задавати питання, але і уважно слухати, спокійно і без повчань. В таких розмовах ви можете не тільки почути щось важливе, а ще і побачити як він/вона себе поводить і які реакції у нього/неї викликають різні події.
- Важливо не лише запитувати про оцінки та уроки, але і про відносини з колективом, друзями та подругами. Чим цікавиться дитина/підліток, про що мріє, що його/її хвилює та бентежить. Ці розмови можуть насправді багато дати вам обом та зблизити вас.
- Будьте прикладом для сина/доньки, бо ж він/вона зчитує вашу поведінку та реакції та у багатьох випадках несвідомо її наслідує. Те, як ви говорите про інших людей, як реагуєте на конфліктні ситуації і як вирішуєте складні питання, теж важливо для дитини/підлітка, що буде спостерігати за вами та вчитись у вас.
середа, 30 квітня 2025 р.
«Протидія залученню дітей до протиправної діяльності в умовах війни»
Соціальним педагогом Шкворець Л.Д. у 5-Б, 6-Б та 8-Б класах проведено години спілкування на тему "Протидія залученню дітей до протиправної діяльності в умовах війни". Основною метою заходів було інформування учнів про ризики маніпулювання та вербування неповнолітніх у цифровому середовищі, зокрема через соціальні мережі.
У ході спілкування були розглянуті чинники, що роблять підлітків вразливими до впливу зловмисників, а також платформи, які можуть використовуватися для протиправних дій.
Педагог також надала практичні рекомендації: як не стати жертвою вербування та куди звертатися за підтримкою.
пʼятниця, 25 квітня 2025 р.
«Протидія залученню дітей до протиправної діяльності в умовах війни»
четвер, 24 квітня 2025 р.
Нарада "Вербування дітей та залучення їх до диверсійної діяльності"
23 квітня 2025 року відбулася нарада адміністрації Кам'янського ліцею №1 зі старшим інспектором СЮП ВП ЧРУП ГУНП в Черкаській області Виноградовою О.В.Будо обговорено питання проблеми вербування неповнолітніх агентами рф, надано рекомендації з профілактики залучення дітей до диверсійної діяльності.
середа, 23 квітня 2025 р.
Цифрова екосистема “Мрія” стала доступною всім школам: ШІ-функції, мотиваційні бонуси та єдиний простір для навчання
Цей інноваційний проєкт, створений Міністерством цифрової трансформації та МОН, об’єднує весь навчальний процес у єдиному цифровому середовищі на базі застосунку. Після пілота у шести областях, де вже виставлено понад 2,2 мільйона оцінок, до “Мрії” вже приєдналися 150 шкіл, ще понад 1400 подали заявки.
“Торік ми зробили пілотний запуск нового застосунку для українських шкіл – Мрії. Це особливе рішення, яких небагато у світі. Україна в таких технологічних рішеннях – серед лідерів. Ми об’єднали фактично все шкільне навчання в одну зручну цифрову систему: навчальні матеріали, журнали, оцінки, домашні завдання та інформація для батьків”, — наголосив Президент України.
- Для вчителів вже реалізовано та невдовзі з’являться в “Мрії” інструменти штучного інтелекту, які створюватимуть тести, отримуватимуть виконані домашні завдання від учнів, створюватимуть міжкласні групи.
- Батькам та дітям буде представлена повна аналітика результатів навчання дитини, можливість обрати гуртки за інтересами поруч зі школою.
- Для дітей передбачена внутрішня валюта “Мрійки” за навчальні досягнення, яку можна обміняти на квитки в кіно, майстер-класи чи VR-квести.
- Адміністрації шкіл зможуть отримати доступ до аналітики роботи вчителів у кілька кліків без переходу у журнали.
Вчителі, які долучилися до Мрії, вже автоматизували календарно-тематичне планування, створення розкладу, ведення журналу та виставлення тимчасових оцінок “олівчиком”. Вони можуть прикріплювати до уроків нотатки й файли, ділитися коментарями без прив’язки до балів і спілкуватися з учнями та батьками в захищених чатах. Мрія дозволяє комплексно вести освітній процес у єдиному місці — без необхідності паралельно використовувати паперові записи чи інші цифрові продукти.
Діти мають у смартфоні Мрія ID, розклад, домашні завдання, персоналізовану бібліотеку контенту та динаміку результатів, а батьки в єдиному місці бачать ключові досягнення дитини.
Як наголосив Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров, для батьків та дітей — це зручний застосунок, який спрощує процес навчання. Для вчителів — портал і застосунок, що прибирає бюрократію і спрощує взаємодію з учнями до одного кліка. А для держави Мрія — це якісні дані про систему освіти. Міністр зазначив, що Мрія дозволить трансформувати систему освіти, наздоганяти освітні втрати і в режимі реального часу розуміти, які рішення працюють.
“Усе це дасть змогу реалізувати нашу місію — побудувати систему освіти, здатну формувати професійних та щасливих людей для нової інноваційної економіки. Виховати громадян, спроможних захистити себе та власний дім від будь-яких загроз”, — зазначив Михайло Федоров.
Підключитися до “Мрії” може кожна школа — незалежно від розміру, формату навчання чи локації. Платформа є безплатною і добровільною.
Подати заявку на підключення можна за посиланням: https://mriia.gov.ua/app
Ініціатива реалізується у партнерстві з Фондом Східна Європа, за підтримки Уряду Швейцарії та в межах програми EGAP.
Нагадаємо, раніше медіа “НУШ” повідомляло про партнерство освіти, бізнесу та влади для відбудови України.
Фото — Мінцифра
вівторок, 22 квітня 2025 р.
Цифрове прибирання
- Кожен спам-лист викидає в атмосферу приблизно 0,3 г CO₂. Відправлення мільярда таких листів дорівнює викидам 3 мільйонів автомобілів
- Щороку Інтернет та його інфраструктура виробляють 900 млн тонн CO₂, що перевищує річний обсяг викидів Німеччини
- Google щодня споживає 15 616 МВт-год енергії, що більше за виробництво дамби Гувера
- 2 години потокового відео на день дорівнюють витратам енергії, якої вистачило б, щоб проїхати 3000 км на електросамокаті за рік.