«Ми різні – в цьому наше багатство, ми разом – в цьому наша сила»

пʼятниця, 30 серпня 2024 р.

Виступ на засіданні педагогічної ради ліцею

  Перед початком нового навчального року важливим є надання педагогам доступного та максимально легкого у використанні кейсу для підтримки ментального здоров'я як свого, так і здобувачів освіти. На педагогічній раді практичний психолог, Холоденко М.І.,  нагадала колегам про важливість збереження власного внутрішнього ресурсу, завдяки якому позитивне налаштування на освітній процес матимуть і учні. 

Соціальний педагог, Шкворець Л.Д., акцентувала увагу класних керівників на соціальних статусах здобувачів освіти та надала пам'ятку для ознайомлення батьків на зборах "Все про булінг".

вівторок, 27 серпня 2024 р.

Виступ на зустрічі професійної спільноти класних керівників

  Сьогодні відбулася зустріч професійної спільноти класних керівників Кам'янського ліцею №1, на якій обговорювали надважливі питання організації освітнього процесу 2024/2025 навчального року. 








четвер, 13 червня 2024 р.

Результати самооцінювання «Освітнє середовище»

В ліцеї відповідно наказу №58-ОД від 11.04.2024 «Про проведення самооцінювання освітнього середовища» протягом квітня-травня 2024 року робочою групою було проведено самооцінювання «Освітнє середовище» за допомогою інформаційно-аналітичної системи «EvaluEd».

Соціальний педагог Шкворець Л.Д. на педагогічній раді ознайомила колег з результатами самооцінювання.




середа, 29 травня 2024 р.

Рада профілактика

                                   29 травня 2024 року проведено засідання ради профілактики


                                                                 ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1.Стратегії взаємодії з батьками учнів групи ризику (Холоденко М.І.)

2.Про діяльність Міністерства дисципліни й порядку (Серга Т.В.)

3.Аналіз роботи ради з профілактики правопорушень за 2023-2024 навчальний рік                                                                                                                            (Щекань М.С.)



 












 

вівторок, 28 травня 2024 р.

 

Ти як?

Соціальний педагог Шкворець Л.Д. та практичний психолог Холоденко М.І. розпочали цикл годин спілкування  з психічного здоров’я для десятикласників щодо важливості піклування про ментальне здоров’я, які створено у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я „Ти як?“

середа, 22 травня 2024 р.

Чому діти діляться відвертим контентом та чи є законним перегляд та поширення таких фото та відео?

 Чому діти діляться оголеними фото та відео?

Під час одного з опитувань у Британії з’ясувалось, що основні причини: дослідження власної сексуальності, спосіб налагодження відносин з хлопцем/дівчиною та встановлення довіри з кимось. Поки такий контент поширюється за згодою, є довіра та повага, діти не бачать у цьому проблем. Секстинг "нормалізується" дорослими людьми у стосунках, і часто дорослі не бачать у цьому нічого поганого, тому не завжди готові казати дітям про те, що секстинг має негативні наслідки.

Але стосунки між молодими людьми можуть зіпсуватися і хтось може захотіти помститися, або ж поділитися таким контентом з друзями, щоб похизуватися, а ті своєю чергою поширять фото у класі. То ж, чи є таке поширення контенту законним? Ні.

Чи є законним перегляд та поширення такого контенту?

Перегляд, придбання, зберігання, переміщення, розповсюдження є забороненим, як і виготовлення та збут. Ці дії, згідно з Кримінальним кодексом України, Стаття 301-1, караються законом  у виді позбавлення волі від 8 до 12 років для людей, віком від 16 років.

До осіб від 11 до 16 років застосовуються примусові заходи виховного характеру, відповідно до статті 498 Кримінально-процесуального кодексу України. Разом із тим батьки такої дитини нестимуть адміністративну та цивільну відповідальність, зокрема у порядку відшкодування моральної та матеріальної шкоди.

Саме тому важливо розмовляти з дітьми на тему онлайн-ризиків, пояснювати, що не тільки створення контенту, ай перегляд та поширення його караються законом. Нагадайте, як діяти в таких ситуаціях і куди звертатися за допомогою.

Куди звертатися за допомогою:

  • Зупинити поширення та видалити онлайн фото та відео допоможе сервіс Take It Down, який запустили в Україні за підтримки телеком-оператора «Датагруп»: https://stop-sexting.in.ua/adult/zupynyty-poshyrennia/ 
  • Інтернет-портал повідомлень Internet Watch Foundation допоможе видалити такий контент в інтернеті: https://stop-sexting.in.ua/adult/povidomyty/ 
  • Консультаційна лінія 1545 (далі обрати “3”) для дітей та дорослих – дзвінки безплатні та анонімні, лінія працює цілодобово.
  • Діти та батьки можуть поговорити з психологом #stop_sexтинг: https://stop-sexting.in.ua/adult/psykholoh/ та в Телеграм
  • Діти та батьки можуть звернутися на Національну гарячу лінію з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації ГО “ЛаСтрада” 0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного) або 116 123 (з мобільного).
  • Діти можуть звернутися за психологічною консультацією у форматі “рівний-рівному” від ГО “Teenergizer”.

пʼятниця, 17 травня 2024 р.

Участь у засіданні педагогічної ради

В ліцеї відповідно наказу №58-ОД від 11.04.2024 «Про проведення самооцінювання освітнього середовища» протягом квітня-травня 2024 року робочою групою проводиться самооцінювання «Освітнє середовище» за допомогою інформаційно-аналітичної системи «EvaluEd».

Соціальний педагог Шкворець Л.Д. інформує колег про хід самооцінювання та попередні результати.

пʼятниця, 3 травня 2024 р.

Флешмоб "Обери обійми замість цькування"

Напередодні 4 травня - Міжнародного дня протидії булінгу працівниками пчихологічної служби ліцею було проведено флешмоб "Обери обійми замість цькування!" серед учнів 5-7 класів. 

Соціальний педагог Шкворець Л.Д. з'ясувала, що учні знають з даної теми, привернула увагу ліцеїстів до проблеми булінгу ознайомивши зі статистикою. 

Практичний психолог Холоденко М.І. запропонувала учням продемонструвати своє бажання зупинити булінг взявши участь у флешмобі, що проходить у нашому ліцеї під девізом "Цькуванню - НІ! Обіймам - ТАК!!!".

    















Українське прислів'я говорить "Хто людям добра бажає, той і собі має!".

Якщо у Вас виникли питання, Ви потребуєте підтримки чи поради з питань протидії булінгу, зверніться за консультацією на Національну дитячу гарячу лінію: 116 111 (з мобільного) або 0 800 500 225 (зі стаціонарних телефонів). Дзвінки безкоштовні та конфіденційні.

4 травня - Міжнародний день протидії булінгу

 Шкільні роки – незабутня сходинка життя кожної дитини, яка наскрізною ниткою залишається в пам’яті на все життя. Перші досягнення, здобуті знання, вивчені рядки чуттєвої лірики, найкращі друзі – все це пов’язано саме зі школою.

Від того, наскільки сприятливим та безпечним є освітнє середовище, залежить формування особистості, виховання її якостей, оволодівання необхідними вміннями та навичками, які так потрібні в сучасному житті.

Загрозливим чинником у реалізації права на освіту наразі є булінг. За статистикою 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу, 24% ставали жертвами булінгу.

Булінг – руйнівне явище, що має довготривалі наслідки для соціального життя дитини. Ставши жертвою цькування, дитина стає невпевненою, відчуває страх, тривогу, зневіру та біль. Постраждалим буває тяжко зосередитися на навчанні, вони пропускають уроки, бо не хочуть ходити до школи, інколи взагалі змінюють навчальний заклад, ізолюються від суспільства та закриваються у своєму маленькому всесвіті. Багатьом жертвам складно знайти друзів, довіряти та вірити, відкриватися новим горизонтам.

Саме тому привернення уваги до проблематики булінгу та необхідності його подолання набуває неабиякої актуальності.

Сьогодні, 4 травня, відзначають Міжнародний день протидії булінгу (День боротьби з цькуванням), день, коли весь світ об’єднується, щоб протистояти булінгу в школах, на дитячих майданчиках та в соціальних мережах. Протягом року є кілька днів, присвячених цьому руху. Це особливі дні, які привертають увагу і допомагають зупинити цькування, а також заступитися за тих, хто наразі зазнає насильства.

Ідея Дня протидії булінгу виникла в Канаді у 2007 році. Цей день ще називають Днем рожевої сорочки. Усе розпочалося з того, що люди стали на захист хлопчика, над яким знущалися лише тому, що він носив рожеву сорочку до школи. Ось чому існує ще один день, який називається Міжнародний день рожевого кольору. Такі країни: як США, Великобританія, Франція та Нова Зеландія відзначають Міжнародний день протидії булінгу 28 або 29 лютого. Школи можуть називати цей день по-різному, але мета завжди одна – зупинити булінг і допомогти тим, хто піддається цькуванню.

Організація Об’єднаних Націй проголосила 4 травня Міжнародним днем боротьби з булінгом. Незалежно від того, коли він відзначається, для всіх нас життєво важливо виступати проти булінгу. Це нагадування про те, що ми повинні бути пліч-о-пліч з тими, хто зазнає знущань – незалежно від їхнього віку, раси, статі чи віросповідання. Лише в єдності поглядів та спільних антибулінгових заходах можна запобігти знущенням та захистити невід’ємні права дітей.

У цей день пропонуємо ознайомитися з тематичними матеріалами та вкотре нагадати собі, булінг – не просто тривожна реальність, це загроза для розвитку дитини, яка потребує належних механізмів реагування, у першу чергу, з боку навчального закладу:

Педагог і психолог як учасник системи правосуддя, дружнього до дитини: правова визначеність статусу в протидії насильству щодо дітей. https://cutt.ly/w51jGnb

Як розпізнати булінг в закладі освіти? - ключові ознаки і характерні прояви цькування. https://cutt.ly/s51j9J5

Безпека дітей в Інтернеті: попередження, освіта, взаємодія. https://cutt.ly/S51cH42

Як зробити школу безпечною? https://cutt.ly/751cCI9