«Ми різні – в цьому наше багатство, ми разом – в цьому наша сила»

субота, 8 грудня 2018 р.

За підсумками проведених конкурсів малюнків        «Щасливе дитинство» серед учнів 3-7 класів,    «Права та обов’язки очима дітей» серед учнів 7-9 класів і колажів «Світ без насильства» серед учнів 8-11 класів кращі роботу будуть відзначені грамотами та подяками.



четвер, 6 грудня 2018 р.

Великі права маленької дитини

Згідно плану заходів акції "16 днів проти насилля" для учнів 3-4 класів  соціальним педагогом Шкворець Л.Д. організовано зустріч з інспектором ювенальної превенції Миколенко Я.В. "Великі права маленької дитини".
На початку спілкування соціальний  педагог Шкворець Л.Д. з'ясувала, що учні знають про свої, якими правами користуються та що знають про правові документи ,якими ці права гарантовані.

 Інспектор поліції Миколенко Я.В. спонукала велику активність дітей до обговорення їхніх прав. Також вона наголосила і на обов'язках. Діти довго не відпускали полісмена задаючи різні питання.
  
 


середа, 5 грудня 2018 р.

"Сучасне рабство. Міфи та реальність"

Для учнів 11-х класів соціальним педагогом Шкворець Л.Д. було проведено годину спілкування "Сучасне рабство. Міфи та реальність".
Учні розширили свої знання з даної проблеми. Переглянули фільм "Станція призначення ЖИТТЯ!".
 Психолог Гудзенко В.І. провела опитування.
Соціальний педагог надала поради "Як не стати жертвою торгівців людьми".

Відеожурнал "ТАК - здоров'ю!!! НІ - залежностям"

 Під час перерв соціальний педагог Шкворець Л.Д. запропоновала учням перегляд профілактичних відеофільмів.



вівторок, 4 грудня 2018 р.

Я відповідаю за свої вчинки



Відповідно до плану заходів проведення акції «16 днів проти насилля» соціальним педагогом Шкворець Л.Д. та практичним психологом Гудзенко В.І. було проведено годину спілкування для учнів 7-х класів «Я відповідаю за свої вчинки».
Учні ознайомились з поняттям «насилля», видами насильства та наслідками. Переглянувши, обговоривши фільми «Насильство в житті дитини», «Говори проти насилля» та збагативши свої знання з правової свідомості вчилися захищати себе від жорстокого, агресивного ставлення інших, поважати один одного.

Практичний психолог Гудзенко В.І. провела анкетування учнів.

  Підвівши підсумок Шкворець Л.Д. надала поради «Як уникнути насильства?»

1. Уникайте спілкування з малознайомими й незнайомими людьми.
2. У разі, коли навіть знайома людина пропонує вам щось «недобре», «таємниче», «заборонене» - відмовтесь!
3. Пам'ятайте! Ніхто не має права вас до чогось насильно примушувати!
У разі небезпеки – виказуйте активний супротив - кричіть, бороніться, кусайтеся, бийтеся. Активні дії злякають нападника!

понеділок, 3 грудня 2018 р.

День людей з обмеженими фізичними можливостями

Плакат розроблений ГО "Нове покоління Кам'янщини"

Поспішаймо творити добро

Милосердя… Все частіше ми чуємо це слово, звертаємось до нього. Яким важливим і необхідним воно є у нашому житті. Милосердя, доброта ще з давніх часів були притаманні нашому українському народові.
Чи вміємо ми співчувати біді свого ближнього, чи завжди приходимо на допомогу тим, хто потрапив у нелегке становище? Чи завжди проявляємо людяність, доброзичливість, допомагаємо тим, хто так цього потребує? Саме в поняттях співчуття, допомога, доброзичливість і криється наше милосердя.
 Вже стало доброю традицією напередодні Міжнародного дня інвалідів щороку в школі проводиться акція «Поспішаймо творити добро». Учні 2-11 класів активно долучилися – ярмаркували, збирали кошти. Слід відмітити, значні кошти зібрали учні 2Б, 3А, 3В, 4А, 4В, 5В, 7Б та 11Б  класів. Цього року учнями  школи зібрано 8 тисяч гривень.
 

Зібрані кошти  розприділено між 10 дітьми з інвалідністю та придбано солодощі для них.
Для участі у Всеукраїнських благодійних акціях «Назустріч мрії», «Серце до серця» залишено частину коштів.

пʼятниця, 30 листопада 2018 р.

"Світ без насильства" очима дітей

Світ дитинства – це такий чарівний світ, в якому дитина може пограти в ляльки, в машини, в м’яч. І хоча дитинство пролітає дуже швидко, воно все-таки дуже цікаве, яскраве і веселе. Це незабутня пора, пора мрій, щирої радості і дорослішання людини. Ми не повинні забувати дитинство і повинні берегти його в своєму серці, і тоді воно не забуде нас.
Саме так вважають учні 3-7 класів, підготувавши малюнки для участі в конкурсі малюнків "Щасливе дитинство".
 

  
Але, як би нам не хотілося, дитинство йде непомітно, зникає, і ніяк його не зупинити. Ми всі зростаємо …
На жаль, ми живемо у світі де, на превеликий жаль, існує таке негативне явище, як насилля. 
Учні 8-11 класів висловили свою думку з цього питання підготувавши колажі "Світ без насильства".

 


 

четвер, 29 листопада 2018 р.

У світі прав та обов'язків неповнолітніх громадян України

Згідно шкільного плану заходів щодо проведення Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства" для учнів 8-9 класів соціальним педагогом, Шкворець Людмилою Дмитрівною, було організовано годину спілкування "У світі прав та обов'язків неповнолітніх громадян України".
На захід було запрошено інспектора з ювенальної превенції Миколенко Яну Вадимівну та фахівця органу пробації Цемашко Альону Миколаївну.
Миколенко  Я.В. розповіла старшокласникам про їх права:
• право на життя та вільний розвиток;
• право на ім’я та набуття громадянства;
• право знати своїх батьків і користуватися батьківською турботою;
• право на об'єднання із сім'єю, яка перебуває в іншій державі;
• право не розлучатися з батьками всупереч їхньому бажанню; право підтримувати контакти з обома батьками;
• право на захист у випадку незаконного переміщення й повернення з-за кордону;
• право вільно висловлювати свої думки з усіх питань;
• свобода думки, совісті, релігії;
• свобода асоціацій і мирного зібрання;
• право на повну інформацію, яка сприяє благополуччю дитини;
• право на користування послугами системи охорони здоров’я;
• право користуватися благами соціального забезпечення;
• право на освіту;
• право на відпочинок і розваги. 
Інспектор наголосила на їх обов'язках:
  •   дотримання законодавства, моральних та етичних норм, 
  • систематичне та глибоке оволодіння знаннями, практичними навичками, підвищення загального культурного рівня, 
  • дотримання Статуту та Правил внутрішнього розпорядку навчального закладу.
Цемашко А.М. проінформувала про права підлітків під час затримання, прокоментувала переглянутий фільм "Підліток і поліція".
 Шкільний психолог, Гудзенко В.І., провела анкетування з даної тематики.
Соціальний педагог, підвівши підсумок, надала учням поради.
Десять НЕ МОЖНА Сухомлинського:
не можна байдикувати, коли всі працюють;
не можна сміятися над старістю;
не можна вступати в суперечки з дорослими;
не можна виявляти невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі;
не можна допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати собі;
не можна робити те, що засуджують старші;
не можна залишати літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;
не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;
не можна сидіти обідати, не запросивши старшого;
не можна чекати, доки з тобою привітається старший, ти повинен привітатися першим.


середа, 28 листопада 2018 р.

МОН: Батькам треба повідомляти школі про причини відсутності дитини

Якщо дитина не може відвідати заняття через певні обставини, то батьки мають повідомити про це школі.
Про це розповіла міністерка освіти і науки Лілія Гриневич у відео спецпроекту МОН та “Сніданку 1+1” “Правила школи”.
“Батьки зобов’язані повідомити школі про причини відсутності дитини. Якщо це відбувається через сімейні обставини, то батьки надають пояснювальну записку, – зазначила Гриневич.
Якщо ж дитина не може відвідувати заняття через хворобу, то батькам необхідно надати довідку від лікаря. Це потрібно зробити після одужання, аби показати, що дитина здорова і може відвідувати колектив.
“Важливо знати, що, згідно із законодавством, якщо учень чи учениця не відвідує школу 10 днів поспіль без пояснення причини, заклад зобов’язаний повідомити про це в поліцію або службу в справах дітей, – наголосила міністерка.
Гриневич просить батьків повідомляти класного керівника в перший день відсутності дитини, якщо вона захворіла.

вівторок, 27 листопада 2018 р.

Ваша дитина повинна не замислюючись чітко відповідати на ці запитання

 1. Що робити, якщо батьків немає вдома, а хтось намагається відкрити двері?
2. Візьмеш ти цукерку у незнайомої жінки?
3. Що робити, якщо з розетки пішов дим, а нікого з дорослих немає вдома?
4. Незнайомий дорослий просить тебе про допомогу. Допоможеш ти йому?
5. Що потрібно робити, якщо на тебе нападає зграя собак?
6. Підеш ти в гості до однолітка, з яким щойно познайомився?
реклама
7. Що робити, якщо ти відчув в будинку запах газу?
8. Якщо ти чекаєш ліфт і до тебе підійшли незнайомці, ти поїдеш з ними разом?
9. Що слід робити, якщо ти помітив, що за тобою стежать?
10. Кому можна відкривати двері, якщо ти один вдома?
11. Що ти будеш робити, якщо незнайомець схопив тебе і не відпускає?
12. Як ти вчиниш, якщо загубишся в натовпі людей?
13. Що ти будеш робити, якщо опинишся на вулиці під час грози?
14. Що ти будеш робити, якщо хтось в інтернеті загрожує тобі або твоїм близьким?
15. Тебе покликали грати на замерзлу річку. Ти підеш?
16. Чи можна брати аптечку з ліками, коли батьків немає вдома?
А ось і правильні відповіді:
1. Необхідно терміново зателефонувати батькам, а потім в поліцію (102) або службу порятунку (112). За цей час батьки зможуть попередити сусідів по телефону, і дитині нададуть допомогу.
2. У незнайомих людей брати їжу, іграшки та інші речі не можна ні в якому разі!
3. При виникненні пожежі або загрозу займання / витоку газу необхідно швидко покинути квартиру і набрати номер пожежної служби (101), служби порятунку (112) або служби газу (104). Самостійно гасити пожежу категорично забороняється!
4. Коли людина потребує допомоги, то в першу чергу звертатися до дорослих. Тому якщо якийсь незнайомець просить про допомогу, слід йому відповісти категоричною відмовою. Відповідати потрібно швидко і відразу ж йти.
5. У ситуаціях з тваринами- головне зберігати спокій і не провокувати їх на агресію.Можна відвернути собак за допомогою якого-небудь предмета типу шапки, парасольки. Потрібно поступово віддалятися, щоб не зустрічатись з собакою очима і не повертаючись до неї спиною.
6. Ходити в гості до малознайомих людей, навіть однолідків, не можна ні в якому разі.
7. Телефонуйте в службу порятунку (112) або службу газу (104). Навчіть дитину не соромитися і не панікувати – краще помилковий виклик, ніж вибух.
8. На пропозицію зайти в ліфт з незнайомцями потрібно відповідати однозначною відмовою. Навчіть дитину в такій ситуації відповідати, що вона чекає на батьків, які підійдуть.
9. Потрібно зайти в людне місце (супермаркет, перукарню, кафе) І вже звідти зателефонувати батькам і повідомити про стеження.
10. Чужим людям відкривати двері категорично забороняється! Це стосується будь-яких незнайомців, незалежно від статі і віку.
11. Треба якомога швидше привернути увагу людей. Можна кричати і битися. Також можна бити по автомобілям, які стоїть поруч – можливо, спрацює сигналізація.
12. У такому випадку слід зберігати спокій. У натовпі необхідно поступово зміщуватися до краю, але не намагатися йти проти людського потоку.
13. Слід знайти безпечне укриття. Це може бути найближчий магазин або під’їзд. Треба триматися подалі від водойм, металоконструкцій і високих дерев.
14. Про загрози будь-якого характеру слід негайно повідомити батькам, поліції або службі довіри.
15. Кататися на замерзлому водоймищі без батьків категорично заборонено – винятків бути не може!
16. Щоб дитина усвідомлювала наслідки, батьки повинні пояснити небезпеку лікарських засобів. Брати аптечку і користуватися ліками під час відсутності батьків не можна.

понеділок, 26 листопада 2018 р.

Стартувала акція "16 днів проти насилля"

У сучасному світі проблема насильства, попри всі досягнення цивілізації, зберігає свою актуальність.
Насильство залишається однією з надзвичайно поширених форм порушення прав людини, від якої переважно страждають найбільш уразливі групи осіб (жінки, діти, особи з інвалідністю).
Найвищою цінністю будь–якої держави, у тому числі й України, є людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність та безпека. Реалізація соціальних ініціатив Президента України вимагає чіткої, цілеспрямованої та злагодженої роботи задля соціального забезпечення та підтримки осіб, що опинилися у складних життєвих ситуаціях.
Дати проведення акції вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

Акція охоплює наступні дати:
25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок;
1 грудня – Міжнародний день порозуміння з ВІЛ-інфікованими;
2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством;
3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями;
5 грудня – Міжнародний день волонтера;
6 грудня – Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі;
9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією;
10 грудня – Міжнародний день прав людини.

неділя, 25 листопада 2018 р.

Ця публікація присвячена Міжнародному дню боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок, який відзначається з 1999 року 25 листопада. Крім того сьогодні стартує ініціатива "16 днів протидії гендерному насильству". Не залишаємся осторонь.

 

четвер, 22 листопада 2018 р.

Як себе вести з гіперактивними дітьми. Поради педагогам

Працівникам освітніх закладів завжди треба пам’ятати, що гіперактивність, це не особливості темпераменту чи характеру дитини, не наслідок виховного процесу батьків, а медичний діагноз! Тому батьків треба сприймати не як першопричину «поганої» поведінки дитини, а спробувати зробити їх союзниками і разом, об’єднавши зусилля, допомогти дитині адаптуватися в колективі та отримувати знання.

1. Педагогам було б корисно знати ознаки синдрому дефіциту уваги, адже це ключ до розуміння малечі. Вчителі мають орієнтуватися в особливостях сприймання, уваги, пам’яті гіперактивних дітей, щоб в якомога доступнішій формі організувати розумову діяльність.
2. Дитина з гіперактивністю повинна завжди бути «на виду». Краще, якщо основне місце сидіння в класі буде в центральному ряді, на першій парті або навпроти стола вчительки. Так педагог може максимально стримувати увагу дитини, а для дитини це можливість швидко звернутися за допомогою у разі виникнення труднощів.
3. Завдання, які надаються гіперактивній дитині мають свої особливості. Так, намагайтесь давати завдання які відповідають рівню знань дитини. Оскільки дуже легке чи дуже складне завдання – це привід для швидкого переключення уваги, яку і так тяжко втримати. Наступна особливість – на певний окремий відрізок часу давайте виконувати лише одне завдання, якомога чіткіше проговоривши умову і використовуючи якомога менше слів. І останнє, якщо завдання, яке треба виконати досить велике, допоможіть малечі розбити його на окремі частини і контролюйте виконання кожної.
4. Зведіть до мінімуму відволікаючі фактори навколо місця, де сидить дитина. Тут не повинно бути картин, годинника, дитячих наробок і т. д.
5. Режим дня і план заняття повинні бути якомога більше передбачуваним для дитини. Обов’язково організовуйте фізкультхвилинки, де є можливість порухатися і скинути напругу. Намагайтесь використовувати елементи гри і змагання під час занять.
6. Направляйте енергію гіперактивних дітей в корисне русло. Тобто давайте завдання, де можна проявити активність і після чого можна заслужити похвалу за це. Наприклад, роздати зошити чи картки, вимити дошку, намочити губку, полити квіти і т. д.
7. Створюйте ситуації, в яких гіперактивна дитина може стати експертом. Це дуже гарно вплине на формування самооцінки дитини та на сприймання її в класі. Адже зазвичай, в силу своїх особливостей, такі діти стають «крайніми» у всіляких конфліктних ситуаціях, а тому завжди отримують догани.
8. І останнє, пам’ятайте, такі дисциплінарні міри, як покарання, смикання, окрики, погрози, принижування не покращать поведінку дитини. Швидше за все ви досягнете протилежного результату. Тому намагайтесь ігнорувати негативні моменти і заохочувати позитивні та частіше хвалити гіпердинамічних діток. Корекція їх поведінки зазвичай здійснюється за допомогою медикаментозних і психологічних корекційних програм.

вівторок, 20 листопада 2018 р.

Всесвітній день дитини

Сьогодні ми відзначаємо Всесвітній день дитини.
Діти - це квіти життя. Ми повинні піклуватися про них, сприяти розвитку дружнього середовища та підтримки щодо них.
Саме в цей день 59 років тому Генеральна Асамблея ООН прийняла Декларацію прав дитини, а 29 років тому - Конвенцію про права дитини.
Пропонуємо поділитися вашими історіями, які пов'язанні з захистом прав дітей. Ставте хештег #Піклуюсьпродітей і не соромтесь розповідати, як ви змінюєте наш світ на краще.

пʼятниця, 16 листопада 2018 р.

Міжнародний день терпимості

У цей Міжнародний день терпимості давайте підтвердимо ідею про те, що різноманіття, втілене в думках, віруваннях і діях, є цінним даром, а не загрозою. Кожен з нас повинен прагнути підтримувати принципи терпимості,  взаємної поваги та мирного співіснування. Ми повинні бути завжди готові усувати стереотипи і спотворені уявлення і виступати на захист жертв дискримінації.

четвер, 25 жовтня 2018 р.

10 СПОСОБІВ ПОРЯТУНКУ ВІД СТРЕСУ

З'ясуйте, що саме вас тривожить і зачіпає за живе.

Психологи стверджують: проблема, витягнута з підсвідо­мості, — вже наполовину вирішена. Для цього зовсім необо­в'язково йти до психоаиалітика. Розкажіть про те, що вас турбує, близькій людині. Це особливий психологічний при­йом: проаналізувавши свою проблему вголос, ви доберетеся до кореня своїх проблем і знайдете вихід із ситуації.

Не вдавайте з себе бідну ягничку. Перше, що рекоменду­ють зробити психологи коли в черговий раз захочеться роз­винути з дріб'язкової проблеми маленьку трагедію, слід знай­ти людину, якій живеться набагато гірше, і допомогти їй.

Сплануйте свій день. Учені помітили, що для людини, стан якої наближається до стресового, час прискорює свій біг. Тому вона відчуває непомірну завантаженість і нестачу часу. Упора­тися з перевантаженнями елементарно: розпишіть свої дії, роз­поділивши за ступенем важливості, і виконуйте свій план.

Не згущуйте хмари. Люди, схильні до стресових реакцій, будь-яку проблему роздувають до масштабів всесвітньої катастрофи. Насправді жахливі обставини в нашому житті тра­пляються нечасто. Тому викиньте з голови надумані пробле­ми, а також ті, які ви не в змозі вирішити.

Навчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок вики­дає гормони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони чи вигадані. Вирватися зі стресового кола допоможе найпрос­тіша йогівська вправа. Заплющіть очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть у сторони, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на іншу в ділянці пупка (ліва знизу). Цього цілком достатньо, щоб пов­ноцінно відпочити, збагатити мозок киснем і заспокоїтись.

Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам удається впоратися із хвилюванням. Наприклад, купіть собі будь-що у подарунок. Причому, робити це потрібно не стільки заради себе, скільки заради свого мозку. Ваша сіра речовина теж має потребу в подяці за відмінно виконану роботу.

Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає па імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові. У відповідь на вашу усмішку організм проду­куватиме бажані гормони радості.

Робіть фізичні вправи не менше 30 хвилин на день. За­мість того, щоб відлежуватись у ліжку, бігайте. За тверджен­ням лікарів, найантистресовіші види спорту — біг і спортив­не ходіння. По-перше, активні рухи не дають адреналіну на­громаджуватися, по-друге, відволікають від негативних ду­мок. Стежте за пульсом — його оптимальна частота для вас розраховується за такою формулою: 180 мінус ваш вік.

Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях. Ві­зьміть па озброєння японський спосіб боротьби зі стресами. Коли японець відчуває роздратування, він щосили б'є опуда­ло свого недруга. А якщо у вас під рукою ляльки не виявилося, напишіть лайливий лист і з усією кровожерливістю, на яку ви здатні, спаліть його, розірвіть на шматки... (Можете уяв­ляти, начебто те саме робите з адресатом). Помічено, що не­нормативна лексика разом з різкими жестами теж добре ви­водить негативні емоції.
Вживайте вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. До речі, цей вітамін у натуральному вигляді міс­титься в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині і волоських горіхах.

пʼятниця, 5 жовтня 2018 р.

Права дитини в сім'ї

Україна є однією з країн, що ратифікувала Конвенцію про права дитини в 1991році. Саме ця Конвенція визначає, які права мають діти в нашій країні. Крім того вона вказує на обов'язки батьків, які несуть відповідальність за своїх дітей і поважає їхнє право керувати дитиною в межах даної Конвенції.
Кожна дитина має право на життя, на ім'я, на громадянство, право знати своїх батьків. Діти повинні жити зі своїми батьками, вони не можуть бути розлучені з батьками всупереч їхньому бажанню, і тільки за деякими винятками. Дитина має право на усиновлення.

До особистих прав дитини належить право на повагу до її гідності. Це означає, що ніхто не має права жорстоко поводитись з дітьми, бити чи катувати їх.
Діти мають право на любляче, турботливе ставлення з боку сім’ї. В окремих сім’ях батьки погано ставляться до виконання своїх батьківських обов’язків, не дбають про виховання дітей, не піклуються про задоволення їхніх потреб у їжі, одязі, ласці. До таких батьків держава може застосовувати певні заходи. Зокрема, вони можуть позбавлятися батьківських прав.
Кожна дитина має право вільно висловлювати свої погляди, до яких потрібно уважно прислухатися. Необхідно поважати право дитини на свободу думки, совісті і релігії, свободу асоціацій і мирних зборів. Вона має право на інформацію. Закон повинен захищати її від втручання у особисте життя.
Конвенція декларує захист дитини від усіх форм фізичного і психологічного насильства, образи або зловживання. Вона має право на медичне обслуговування, соціальне забезпечення.

Кожна дитина повинна вчитися. Її освіта спрямована на розвиток здібностей у повному обсязі, виховання поваги до прав дитини і основних свобод, виховання поваги до батьків, підготовку до свідомого життя у вільному суспільстві в дусі розуміння, миру, терпимості, рівноправності людей та дружби між ними, виховання до навколишньої природи.
Діти мають права на захист від економічної експлуатації, що спричиняє небезпеку їх здоров'ю. Дитина повинна бути захищена і від незаконного вживання наркотиків, від сексуального розбещення, торгівлі ними. Її не можна піддавати тортурам і катуванню. Конвенція про права дитини вимагає від країн, що ратифікували її прийняття всіх заходів по її дотриманню.
От на що пропонував звернути увагу видатний педагог В. Сухомлинський:

Десять НЕ МОЖНА Сухомлинського:

·  не можна байдикувати, коли всі працюють;
·  не можна сміятися над старістю;
·  не можна вступати в суперечки з дорослими;
·  не можна виявляти невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі;
·  не можна допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати собі;
·  не можна робити те, що засуджують старші;
·  не можна залишати літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;
·  не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;
·  не можна сидіти обідати, не запросивши старшого; 
·  не можна чекати, доки з тобою привітається старший, ти повинен привітатися першим.

четвер, 4 жовтня 2018 р.

Права і обов’язки батьків

Сімейний Кодекс України
Ст. 141 Батько і мати мають рівні права та обов’язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебувають вони у шлюбі. Ст. 150 Батьки зобов’язані:
1. Виховувати дитину в дусі поваги до прав інших людей, любові до свого народу;
2. Піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток;
3. Забезпечити здобуття дитиною повної загальної освіти; .
4. Поважати дитину. Забороняється будь-яка експлуатація дитини батьками, фізичні покарання та покарання, які принижують гідність дитини.
Ст. 152 Право дитини на належне батьківське виховання забезпечується системою державного контролю.
Ст. -157 Питання виховання дітей вирішуються спільно. Той з батьків, хто проживає окремо від дитини, зобов’язаний брати участь у її вихованні і має право на особисте спілкування, якщо таке спілкування не перешкоджає нормальному розвитку дитини. Якщо батьки не можуть дійти згоди щодо участі у вихованні, то порядок визначається органом опіки та піклування. У випадку, якщо батьки не підкоряються рішенню органу опіки, то кожен з батьків має право звернутися в суд для вирішення суперечки.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БАТЬКІВ ЗА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ:
Кодекс про адміністративні правопорушення
ст. 184 ч. 1 Ухиляння батьків від виконання обов’язків по забезпеченню не­обхідних умов життя, навчання і виховання неповнолітніх дітей – попередження або штраф (1-3 неоподатковувані мінімуми). ст. 184 ч.2 Ті ж дії, скоєні повторно протягом року, після накладання покарання - штраф (від 2-4 неоподатковуваних мінімумів). ст. 184 ч. З Якщо неповнолітній скоїв адміністративне правопорушення у віці від 14 до 16 років, на батьків накладається штраф (3-5 неоподатковуваних мінімумів громадян). ст. 184 ч. 4 Скоєння неповнолітнім дій, що передбачені Кримінальним Ко­дексом, якщо він не досяг віку кримінальної відповідальності тягне за собою накладання штрафу на батьків (10-20 неоподатковуваних мінімумів). Всі штрафні санкції накладаються тільки в судовому порядку і сплачуються в банківських установах. Відмова батьків від дитини є неправозгідною, суперечить моральним засадам суспільства (ст. 155 Сімейного Кодексу). Батьки не можуть відмовитися від своїх прав та обов’язків, вони можуть втратити їх у судовому порядку.
Батьки можуть бути позбавлені батьківських прав, якщо буде встановлено, що вони ухиляються від виконання батьківських обов’язків по вихованню дітей,не забрали дитину з пологового будинку, жорстоко поводяться з дітьми, є хронічними алкоголіками чи наркоманами, вдаються до експлуатації дитини, примушують до жебракування та бродяжництва (ст. 164 Сімейного Кодексу). Злісне ухилення батьків від виконання обов’язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення батьківських прав (спи 47 Закону України «Про загальну середню освіту»).
У виняткових випадках, при безпосередній загрозі для життя і здоров’я дитини, орган опіки та піклування (виконком) або прокурор мають право постановити рішення про негайне відібрання дитини у її батьків (ст. 170 Сімейного Кодексу), Злісне невиконання батьками встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною, що спричинило тяжкі наслідки, – карається обмеженням волі на строк від 2 до 5 років або позбавленням волі на той самий строк (ст. 166 Кримінального Кодексу України). Але допускається поновлення у батьківських правах (спи 169 Сімейного Кодексу України), якщо батьки змінили поведінку, і поновлення в правах є в інтересах дітей.