«Ми різні – в цьому наше багатство, ми разом – в цьому наша сила»

субота, 2 квітня 2022 р.

Всесвітній день розповсюдження інформації про проблему аутизму

Щороку, починаючи з 2012 року, ООН відзначає тему Всесвітнього дня поширення інформації про аутизм:
2012 р. — Підвищення обізнаності.
2013 р. — Святкування здібностей індивіда з аутизмом.
2014 р. — Відкриваючи двері в інклюзивну освіту.
2015 р. — Робота: перевага аутизму.
2016 р. — Аутизм та порядок денний на період до 2030 року: інклюзивність і нейрорізноманітність.
2017 р. — До автономії і самовизначення.
2018 р. — Розширення прав і можливостей жінок і дівчаток з аутизмом.
2019 р. — Допоміжні технології та активна участь.
2020 р. — Перехід до дорослого життя.
2021 року ООН обрала інклюзію на робочому місці: проблеми і можливості в постпандемічному світі.

«Аутизм не виліковний, але при своєчасній діагностиці та корекційному втручанні, дитина може бути адаптована до життя у дорослому віці», – кажуть учасники акцій.

На що потрібно звернути увагу батькам:
Порушення мови
Частина дітей не розмовляють зовсім, інші відстають від своїх однолітків у мовному розвитку. У віці до 12 місяців не агукають, не виявляють активно радості при наближенні мами або когось із близьких; видають одні й ті ж звуки, в 2 роки у них вкрай бідний словниковий запас (близько 15 слів), до 3 років вони майже не здатні комбінувати слова. Такі діти часто повторюють почуті десь слова і фрази, придумують власні слова (неологізми) і не користуються мовою для спілкування.

Відсутність емоційного контакту з людьми
В першу чергу – з батьками. Малюки не дивляться людям в очі, не тягнуться до батьків на руки, не посміхаються, часто чинять опір спробам взяти їх на руки, приголубити. Вони не відрізняють батьків від інших людей, не помічають, що до них хтось звертається.

Усамітнення
Дитина з аутизмом відчуває сильний дискомфорт серед інших людей, а з часом – тривогу. Вони не завжди грають з однолітками, не розуміють емоцій інших людей і тому віддають перевагу усамітненню, яке захищає їх від сильних переживань з приводу складнощів спілкування.

Напади агресії
Будь-яка невдача може викликати у дитини спалах гніву, спровокувати істерику, фізичну атаку. Агресія у дітей-аутистів може бути спрямована на інших і на самих себе, останнє зафіксовано у 30%.

Слабкий інтерес до іграшок
Наприклад, дитина не катає машинку, а годинами крутить її колесо. Інший варіант – прихильність тільки до однієї іграшки або її частини, до одних і тих же дрібних предметів.

Стереотипність поведінки, страх змін
Діти-аутисти схильні здійснювати одні й ті ж дії протягом довгого часу: повторювати одне і те ж слово, бігати по колу, розгойдуватися з боку в бік, дивитися на обертові об’єкти, вертіти щось, тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.