«Ми різні – в цьому наше багатство, ми разом – в цьому наша сила»

четвер, 26 травня 2022 р.

ЗМІНИ до ПОРЯДКІВ організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної та згальної середньої освіти під час воєнного стану

 У зв’язку з дією воєнного стану КабМін вніс деякі зміни в деякі законодавчі акти, які регулюють організацію інклюзивного навчання:

▪ В закладах дошкільної освіти (Постанова КМУ №530 від 10.04.2019р.)
▪ В закладах загальної середньої освіти (Постанова КМУ № 957 від 15.09.2021р.)
ЩО НОВОГО?
✅ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ:
▪ Під час організації інклюзивного навчання ВИСНОВКИ інклюзивно-ресурсних центрів, видані до 1 січня 2022 р., є дійсними до
✔️а) закінчення строку їх дії або
✔️б) до видачі інклюзивно-ресурсним центром в установленому порядку нового висновку.
▪ У період воєнного стану для організації інклюзивного навчання дітей з ООП до закладу освіти подаються КОПІЇ документа, що посвідчує особу (в разі наявності) та КОПІЇ ВИСНОВКУ.”
✔️ Вказана норма розповсюджується на дітей з ООП, що вимушені були змінити своє місце проживання (перебування) внаслідок збройної агресії Російської Федерації.
▪ Якщо висновок НЕ МІСТИТЬ інформації про РІВЕНЬ ПІДТРИМКИ, то така дитина розподіляється у групу ДНЗ відповідно до складності її порушень з урахуванням рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами (за участю фахівців інклюзивно-ресурсного центру).
▪ У період воєнного стану гранична кількість дітей з ООП в інклюзивних групах, визначена цим Порядком, НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ (тобто беруться ВСІ ДІТИ З ООП).
✔️ При цьому заклад освіти НЕ МОЖЕ відмовити в організації інклюзивного навчання дитини з ООП та створенні інклюзивної групи. (пункт 5 Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530).
▪ Дещо змінені норми щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) дітям з ООП, а саме:
✔️ а) послуги надаються за умови дотримання безпеки учасників освітнього процесу (тобто необхідності ховатися в укриття під час повітряних та інших тривог);
✔️ б) послуги надаються фахівцями ІРЦ, педагогічними працівниками закладу освіти, ЗОКРЕМА з числа тих, що ВИМУШЕНІ БУЛИ ЗМІНИТИ СВОЄ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ (ПЕРЕБУВАННЯ) та/або МІСЦЕ РОБОТИ внаслідок збройної агресії Російської Федерації.
✅ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
▪ У період воєнного стану можливе застосування ДИСТАНЦІЙНО-ОЧНОЇ (ЗМІШАНОЇ) форми здобуття освіти.
▪ У період воєнного стану для організації інклюзивного навчання УЧНІВ з ООП до закладу освіти подаються КОПІЇ документа, що посвідчує особу (в разі наявності) та КОПІЇ ВИСНОВКУ.”
✔️ Вказана норма розповсюджується на УЧНІВ з ООП, що вимушені були змінити своє місце проживання (перебування) внаслідок збройної агресії Російської Федерації.
▪ У період воєнного стану гранична кількість учнів з ООП в інклюзивних класах, визначена цим Порядком, НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ.
✔️Заклад освіти не може відмовити в організації інклюзивного навчання учня з особливими освітніми потребами та створенні інклюзивного класу (п. 6 Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957).
▪ Щодо КОМАНДИ СУПРОВОДУ:
✔️а) До складу команди залучаються фахівці інклюзивно-ресурсного центру, які брали участь у проведенні комплексної оцінки;
✔️б) У період воєнного стану засідання команди можуть проходити в режимі ОНЛАЙН та/або у ЗМІШАНОМУ ОЧНО-ДИСТАНЦІЙНОМУ ФОРМАТІ .
▪ Визначено більш детально кількість спеціалістів, які можуть надавати психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття, а саме
✔️а) фахівці із числа педагогічних працівників закладу освіти;
✔️б) педагогічні працівники вчителі-дефектологи (вчителем-логопедом, сурдопедагогом, тифлопедагогом, олігофренопедагогом), які введені до штату закладів освіти відповідно до типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти та/або
✔️в) додатково залучені фахівці, з якими заклад освіти або відповідний орган управління у сфері освіти укладають цивільно-правові договори.
▪ Також змінені норми щодо умов надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) учням з ООП, а саме:
✔️а) послуги надаються за умови дотримання безпеки учасників освітнього процесу (тобто необхідності ховатися в укриття під час повітряних та інших тривог);
✔️б) послуги надаються фахівцями ІРЦ, ЗОКРЕМА з числа тих, що ВИМУШЕНІ БУЛИ ЗМІНИТИ СВОЄ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ (ПЕРЕБУВАННЯ) та/або МІСЦЕ РОБОТИ внаслідок збройної агресії Російської Федерації.
▪ Змінено пункт, який регулював роботу МІЖКЛАСНИХ ГРУП:
✔️Нагадаю, що ІНКЛЮЗИВНА МІЖКЛАСНА ГРУПА утворюється для учнів, які навчаються в різних інклюзивних класах одного або різних років навчання, для проведення занять, вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових.
✔️Під час формування таких груп враховуються індивідуальні програми розвитку.
✔️Кількість учнів в інклюзивній міжкласній групі повинна становити не більше 12 (дванадцяти).
✔️На період воєнного стану можуть формуватися ТИМЧАСОВІ інклюзивні міжкласні групи.
(С) автор Надія Есманова
Джерело: ЗМІНИ,
що вносяться до порядків, затверджених
постановами Кабінету Міністрів України
від 10 квітня 2019 р. № 530 і від 15 вересня 2021 р. № 957, затверджені Постановою КМУ №483 від 26 квітня 2022 року.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.