«Ми різні – в цьому наше багатство, ми разом – в цьому наша сила»

понеділок, 29 березня 2021 р.

Опитування учні 9-11 класів "Безпека дітей в Інтернеті"

Адміністрацією Кам'янського ліцею №1 було вирішено провести опитування учнів 5-11 класів у 2020-2021 навчальному році.

Онлайн-опитування учнів щодо безпеки користування ними Інтернетом  проводилось заступником директора з виховної роботи Щекань М.С., та соціальним педагогом Шкворець Л.Д. з 23 по 28 лютого 2021 року.

Мета дослідження: вивчення особливостей використання здобувачами освіти Інтернету і їхньої безпеки в інформаційно-комунікативному середовищі.

Опитування проводилося шляхом розповсюдження онлайн-анкети в Google-Формі через сервіс Google Classroom.

У онлайн-досліджені “Безпечний Інтернет” взяло участь 114 ліцеїст 9-11 класів.

Третина учнів проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно  39,5%   – по 4-6 годин. 

Слід також відмітити, що значна більшість дітей впевнені у тому, що вони достатньо інформовані про ризики в Інтернеті. 78% опитаних повідомили, що їм розповідали правила роботи в мережі. Основними інформаторами, за словами дітей, є вчителі - 77,2%, батьки -72,8%,  та на останньому місці — друзі - 41,2%.

У сім’ях діти краще за батьків розбираються у смартфонах, комп’ютері та Інтернеті. Тому на питання “Яку підтримку щодо безпечного користування Інтернетом тобі надають батьки?” більша половина учнів відповіли “допомагають вибирати товари через Інтернет”. Варто наголосити, що 41,2 % опитуваних повідомили, що вони з батьками “обговорюють та критично оцінюють зміст сайтів, деякі пости у соцмережах”. Прикро, що  22,4% відповіли, що “батьки ніяк не допомагають”. Слід зазначити, що  лише незначна частина учнів повідомили, що їх батьки встановлюють фільтри та програми на їх гаджети, які блокують небажаний зміст, встановлюють часи перебування в Інтернеті. 16,7% поділилися інформацією, що вони разом з батьками переглядають сайти в Інтернеті.

Учні зазначають, що в Інтернеті можуть порушуватися їх права такі як: 

зламувати акаунт іншої людини та вести активність від її імені - 99,1%; цькувати, погрожувати, переслідувати людину, яка тобі не подобається - 90,4% ;

розголошувати приватні подробиці життя інших людей - 90,4;

розміщувати в себе на сторінці неправдиву інформацію, образливі чутки про інших людей - 87,7%; 

розміщувати фото без згоди людей, які є на ньому та розголошувати приватні подробиці життя інших людей - 79,8%;  

пересилати розмову з людиною іншій людині - 70,2%.

Учні 9-11 класів  бачачи невідповідний контент (помилки, шахрайство, насилля, порушення прав людини, порушення авторських прав) у мережі Інтернет:

 значна більшість обирають опцію “поскаржитися” - 76,3%,  

менша половина пише адміністратору сайту/групи/порталу - 43 % і лише 20,2 % повідомляють батькам. 

У разі необхідності допомоги та захисту в Інтернеті 82,5% учнів звернуться до батьків, 78,1 % - до правоохоронних органів, 32,5% - довіряться вчителям, і лише 20,2% - звернуться за допомогою  до однолітків.

Ліцеїстам подобається в Інтернеті читати, слухати, дивитися - 89,5%. Більшість учнів - мають власний профіль в соц мережах (хоч реєстрація в соц. мережах з 13 років, а на деякий сайтах з 16!), 27,2% - додають фотографії, голосують за фото/пости/сторінки, а 26,3% - відповіли, що  мають власний блог.!!!

Значна більшість опитуванних переконані, що кожен користувач має право знати й розуміти, як його дані обробляють в Інтернеті, а також, що  кожен може реалізувати право на освіту в Інтернеті. Приватні кампанії в Інтернеті зобов’язані поважати права людини стверджують - 63,2%, права людини в Інтернеті належать кожній людині стверджують 61,4 %;

Завдяки Інтернету більшості  учням подобається брати участь у голосуванні щодо проведення заходів у ліцеї(57%); привертати уваги до питань, що їх  турбують (54,4%); створювати пости/фото/відео, що підіймають місцеві проблеми та спонукають до обговорення (50,9%).


Рекомендації 

З результатів онлайн-дослідження учнів, можна сформулювати рекомендації:

  • посилення інформування учнів про правила користування сучасними цифровими пристроями  без шкоди для здоров'я;

  • сприяти підвищенню поінформованості учнів про ризики інформаційного простору;

  • сприяння профілактиці залежності дітей від гаджетів, 

  • формування в учнів стійкої мотивації до безпечної поведінки під час роботи в мережі Інтернет;

  • формування культури поведінки з пристроями;

  • проведення профілактичних заходів щодо безпеки дітей в  цифровому світі.


 Рекомендації учням, які допоможуть безпечно працювати в Інтернеті:

  • Не давайте нікому своїх паролів.

  • Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.

  • Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.

  • Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас не покоять (погрози, файли певного змісту, пропозиції).

  • Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.

  • Не діліться своїми фото з незнайомцями.

  • Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).

  • Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.

  • Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.

  • Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).

  • Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.